Nestačí jen vlastní stránky
Na první pohled by se mohlo zdát, že když se chce někdo objevit široké internetové veřejnosti na očích, stačí, když si pořídí nějakou internetovou stránku. A že když chce dotyčný přes internet podnikat, stačí mu mít podnikatelský web a na něm vyvěšené nabídky, které uvidí celý svět a bude se tu za ně hojně utrácet. Ale realita je v podobných případech docela jiná. Jistě, internetové stránky a podnikatelské weby jsou předpokladem zdaru v jakémkoliv počínání na internetu, ale nejsou skutečně ničím jiným než pouhým předpokladem. Bez nich to nejde, ale to neznamená, že s nimi jde všechno hravě.
Kdo by si myslel, že si pořídí podnikatelský web a rázem se mu tam začnou obchody hýbat a peníze hrnout, toho čeká jedině zklamání. Protože si jeho nabídek sotva někdo všimne a peněz z toho kápne jenom málo, pokud vůbec nějaké kápnou. A to proč? Z docela jednoduchého důvodu. O podobné nabídce, o nějakém tom novém podnikatelském webu, se nikdo vesměs automaticky nedozví. To by musela být hodně velká náhoda. A na takovou náhodu se nevyplácí spoléhat.
Ale co tedy mají dělat lidé, kteří chtějí vzbudit na internetu zájem ostatních, aby si na tom vydělali? Je to vlastně dnes už docela známá věc. Někdo takový musí vsadit na optimalizaci pro internetové vyhledávače a propagaci formou PPC reklamy. Protože to první je souhrnem počinů, které zlepšují pozici webu v internetových vyhledávačích, a to druhé je ta nejúčinnější a nejefektivnější reklama placená podle počtu lidí, které na daný podnikatelský web přiláká.
A tak se musí nejprve provést audit PPC a SEO analýza, to aby se vědělo, jaké má web nedostatky, v jejichž důsledku má nízkou návštěvnost, a pak se musí správně propagovat a optimalizovat. Což teprve přivede na web návštěvníky a zajistí tu výnosný byznys. Kterého by se bez zmíněné pomoci sotva někdy podařilo dosáhnout.