Přeneste se časem o padesát let zpět s modely aut


Retro je dnes velmi oblíbeným životním stylem a zasahuje do mnoha aspektů lidského života i kultu osobnosti. Pořizujeme si retro nábytek, koberce, bytové doplňky, hračky a domácí spotřebiče a samozřejmě i oblečení, které někdy mívá fascinující vzhled. V retro stylu se také poměrně často pořádají i zábavy a posezení, a chcete-li něčím takovým přispět k vaší partě přátel, můžete akci okořenit modelem aut nebo několika modely aut z doby, kdy v naší zemi vládl socialismus. Kdybyste tehdy někomu vykládali, že v roce 1989 dojde k převratu, zřejmě by vás poslal na vyšetření k psychiatrovi.

auto Škoda 100

Škodovky a jen škodovky – když si odmyslíme menší podíl vozů ze zemí RVHP, jako jsou Trabanty, Wartburgy, Volhy, Moskviče či Dacie, v Československu se v roce 1960 na silnicích pohybovaly převážně „staré Oktávky“.O čtyři roky později se poprvé v silničním provozu objevilo lidové a velmi oblíbené a rozšířené „embéčko“, tedy vůz Škoda 1000 MB a po něm se začaly v sedmdesátých letech vyrábět vozidla s označením Škoda 100 a také Škoda 110 L nebo Škoda 110 R Coupé.

staré škodovky

V sedmdesátých letech byla obliba tuzemských vozů Škoda obrovská, a tak nikoho asi nepřekvapí, že se pokračovalo v dalším vývoji lepšího modelu vozidla pro širokou veřejnost, a sice automobilem, výrobní řady Škoda 105 nebo 120. V polovině osmdesátých let byla těmto vozům přiřazena novější oblá karosérie, opatřena i hezčími světlomety a v této době se zdálo, že se v Československu zastavil čas. Žilo se tu báječně a mnoho pamětníků vám potvrdí, že po sametové revoluci se spíše zvýšilo množství stresu, než aby se výrazně zkvalitnily mezilidské vztahy. Počínaje výrobou vozidla Škoda Favorit se společnost začala více polarizovat a tento neblahý trend bohužel pokračuje dodnes.

Chcete-li se tedy vrátit zpět o pár desítek let, bude to možné už jen ve vzpomínkách, anebo s krásnými, propracovanými výrobky modelů aut té doby.

Podobné příspěvky